تحقیق در مورد چپلت و مبردها

تحقیق در مورد چپلتها و مبردها
تحقیق در مورد چپلت و مبردها

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد چپلت و مبردها

دانشکده ها سایت دانلود مقاله ، تحقیق ، جزوه ، پروژه ، و پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی در این مطلب قرار است یک نمونه تحقیق در مورد چپلت و مبردها که با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است قرار دهیم . این تحقیق مناسب دانشجویان عزیز می باشد.این نمونه پاورپوینت در ۴۸ اسلاید قرار داده شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری آشنایی با چپلتها را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره چپلت و مبردها می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد.

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد چپلت و مبردها

 

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره چپلتها و مبردها که در ۴۸ اسلاید تهیه و تنظیم شده است بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

چپلت چیست؟ و روش استفاده از آن چگونه است؟

  • چپلت وسیله‌ای است که ماهیچه را در محفظه قالب در محل معینی نگه داشته و مانع از تکان خوردن آن در هنگام بار ریزی می گردد. چپلت ماهیچه را در مراحل مختلف در وضع معین شده نگه می‌دارد و از خرد شدن، شکستن و فرونشستن ماهیچه جلوگیری می‌کند

جنس چپلت

چپلتها بر حسب نوع جنس ریخته‌گری از همان جنس و یا آلیاژ نزدیک به آن استفاده می‌شود

 به طور مثال معمولا چپلت‌ها از فولادهای ساده کربنی (نرم‌ترین نوع فولاد که به صورت میله، مفتول و ورق در بازار وجود دارد) ساخته شده که برای جلوگیری از اکسیده شدن سطح آنها را روکش قلع (فرو بردن چپلت در مذاب قلع)می‌نمایند.

 همچنین بعضی از چپلت‌ها با قلع یا مس آبکاری الکتریکی می‌شوند.

چپلت‌ها در آلیاژهای غیر آهنی که بحث مقاومت به خوردگی از اهمیت بالایی برخوردار است باید از جنسی استفاده کرد که خیلی نزدیک به آلیاژ ریخته‌گری مد نظر باشد. تا چپلت‌ها با فلز مذاب به خوبی اتصال برقرار کنند

برای حل این مشکل از یک فلز واسطه با نقطه ذوب پایین‌تر از دمای ذوب چپلت استفاده می‌کنند که این فلز واسطه توسط آبکاری یا روشهای دیگر بر سطح چپلت صورت می‌گیرد.

 این فلز واسطه باید کمترین مقاومت در برقرار کردن پیوند بین چپلت و مذاب را از خود نشان می دهد.

شرایط یک چپلت

داشتن حداقل ضخامت

به نحوی که بتواند با داشتن استحکام کافی جهت تحمل وزن ماهیچه در حالت قبل و حین ذوب‌ریزی به طوری که در حین ذوب ریزی، خم و ذوب کامل نشود.

ذوب شدن سطح آن به اندازه کافی و برقراری پیوند مناسب و یا در صورت امکان ذوب شدن تقریبا کامل در مذاب توسط مذاب احاطه شده.

ضخامت چپلت به درجه حرارت ذوب ریزی و به میزان ذوب اطراف آن و به سرعت ذوب‌ریزی و زمان بارریزی نیز بستگی دارد. که می‌توان با تجربه و آزمایش به انتخاب اندازه و ابعاد صحیح چپلت رسید .

سایت

,

تعداد صفحات

48

فرمت فایل

ppt, پاورپوینت

1 دیدگاه برای تحقیق در مورد چپلت و مبردها

  1. دانشکده ها

    چپلت و مبردها

دیدگاه خود را بنویسید