پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن

پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن
پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن

پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن مقدمه lتهیه نانوکامپیوزیت‌های منیزیم با دو روش اسباب کردن مکانیکی و استفاده  از امواج التراسونیک با شدت بالا مورد مطالعه قرار گرفته است. در روش اول از پودرهای فلزی آلومینیوم، منیزم و  تیتانیم استفاده  شده است که با تشکیل TiH2  توسط پلی اتیلن گلیکول نانو کامپیوزیتی با بازده استحکامی بالا و قابلیت کشیدگی مطلوب به دست می‌آید.  در روش دوم تقویت‌کنندگی نانو ذرات SiC برای کامپیوزیت های منیزیم  AZ910  و میزان پخش آن مورد بررسی قرار گرفته است.

نانو کامپیوزیت‌های حاوی SiC دارای توزیع یکنواخت تروپخش بهتر ذرات هستند و از میزان سختی بیشتری برخوردارند. در این روش میزان جاذبه بین SiC  و بست کامپیوزیت و همچنین بر همکنش امواج اولتراسونیگ با نانو ذرات مورد مطالعه قرار گرفته است.

lکامپیوزیت های با بستر فلزی کم وزن و سبک بوده و به علت قدرت استحکام و سختی بالا کاربردهای وسعی در صنایع خودرو و هوا فضا پیدا کرده است . لیکن این کاربردها به لحاظ کم بودن قابلیت کشیده شدن در این کامپیوزیت ها محدود شده است.

lتبدیل کامپیوزیت به نانو کامپیوزیت سبب افزایش بازده استحکامی و رفع محدودیت مذکور می‌شود. از میان راه‌های متعددی که برای ساخت نانو کامپیوزیت پیشنهاد شده است دو روش اسباب کردن مکانیکی و استفاده  از روش اموئاج اولتراسونیک در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

lروش آسیاب کردن مکانیکی اقتصادی‌تر است و روش امواج التراسونیک خواص بهتری را تامین می‌کند. نانو کامپیوزیت‌های به دست آمده از روش‌های مذکور  دارای خواص بهینه‌ای نظیر دانسیته، کم، قدرت استحکام بالا ، مقاومت خزشی عالی، ظرفیت میرایی بالا و پایداری ابعاد خوبی هستند.

تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم

تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم

تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم lهمچنین با کاهش آلودگی و زیست سازگاری نسبی خود سبب کاهش مصرف صوهت و کاهش هزینه می شوند.

lدر این مقاله به بررسی کامپیوزیت‌های Ti , A%  Mg5wt , AZ910  می‌پردازیم .

پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن

پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن ۱- روش اسیاب مکانیکی در روش آسیاب کردن مکانیکی از پودرهای فلزی نظیر آلومینیوم، تیتانیم و با سایر پودرهای سرامیکی مانند TiC , SiC استفاده  می‌کنند. این پودرهای فلزی بایستی دارای درصد خلوص بالا و به میزان بیشتر از % ۵/۹۸ برای منیزیم % ۵/۹۹ برای آلومینیوم . % ۹۸ باشند. پس از اختلاط این پودرهای در یک مخلوط کن  ۷ شکل با سرعت rpm 45  و به مدت ۲ ساعت، آنها را از مرحله آسیاب کردن می‌‌گذرانند. آسیاب توسط دستکگاه توپی فریتش با rpm 250  انجام می‌گیرد. پلی اتیلن گلیکول ( به عنوان یک عامل کنترل کننده‌ی فرایند به مخلوط پودری اضافه می‌شود.

 

تعداد صفحات

17

فرمت فایل

ppt

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت تهیه‌ی نانوکامپیوزیت‌های منیزیم و کاربردهای آن”