پاورپوینت فیزیولوژی انسانی

پاورپوینت فیزیولوژی انسانی

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

دانلود پاورپوینت فیزیولوژی انسانی | ppt | PowerPoint Human Physiology | دانشکده ها د انلود تحقیق جزوه و مقاله های دانشجویی ، در این تحقیق یک پاورپوینت در 11 اسلاید برای کاربران عزیز تهیه کرده ایم.

دانلود پاورپوینت در مورد فیزیولوژی انسانی یک تحقیق دانشجویی

Human Physiology   یک ژورنال بین المللی است که با هدف ارتقا  ادغام نظریه ، روش ها و تحقیقات در فیزیولوژی انسان انجام می شود. این مجله مطالعات اصلی را در مورد عملکرد مغز و اختلالات آن ، از جمله مکانیسم های عصبی تحت تأثیر ادراک ، یادگیری ، حافظه ، احساسات و زبان منتشر می کند. فیزیولوژی انسان  یک محفل برای بسیاری از زمینه های فیزیولوژی مانند تنفس ، گردش خون ، سیستم خون ، عملکردهای حرکتی و هضم غذا و همچنین فیزیولوژی ورزشی و شغلی فراهم می کند. انواع مقالات در مورد فیزیولوژی محیط ، از جمله سازگاری با شرایط شدید (منطقه قطبی ، کویر) و جدید (فضایی) ، تشویق می شوند. 

پاورپوینت فیزیولوژی انسانی

مقدمه ای بر فیزیولوژی انسان ” فیزیولوژی چیست ؟به عنوان یک رشته فرعی از زیست شناسی ، فیزیولوژی در مورد چگونه تمرکز موجودات ، سیستم های بدن ، فرد اندام، سلول ، و مولکولهای زیستی انجام شیمیایی و فیزیکی توابع در یک سیستم زنده.با توجه به طبقات موجودات ، این رشته را می توان به فیزیولوژی پزشکی ، فیزیولوژی حیوانات ، فیزیولوژی گیاه ، فیزیولوژی سلول و فیزیولوژی مقایسه تقسیم کرد . 

فرآیندهای بیوفیزیکی و بیوشیمیایی ، مکانیسم های کنترل هومئوستاتیک و ارتباط بین سلول ها در عملکرد فیزیولوژیکی نقش اساسی دارند. حالت فیزیولوژیکی وضعیت عملکرد طبیعی است ، در حالی که حالت پاتولوژیک به شرایط غیر طبیعی ، از جمله بیماری های انسانی اشاره دارد .

در قسمت بالا ما اشاره و توضیحاتی مختصری در مورد فیزیولوژی انسان بیان کردیم . و اما میرسیم به متن اصلی پاورپوینت که ما جمع آوری کرده ایم .

متن اصلی پاورپوینت در قسمت زیر

جلسه ششم :  :

فیزیولوژی دستگاه دفع ادرار ( 3 ) 

1-  خود تنظیمی میزان جریان خون کلیه و میزان پالیش گلومرولی

2- تنظیم حجم و اسمولالیته مایعات بدن

روندهای دخیل در تنظیم میزان جریان خون و میزان پالایش گلومرولی و نقش دستگاه مجاور گلومرولی

 RBF و GFR تحت تأثیر دو دسته مکانیسم در

محدوده تغییر فشار خون از 90 اتا 180

میلیمتر جیوه تقریبا ثابت نی ماند .:

الف : مکانیسمهای بیرونی

1- عصبی:  سمپاتیگ

2- هورمونی : سیستم رنین – آنژیوتانسین

ب: مکانیسمهای درونی :

1- تنظیم میوژنیکی

2- فیدبک توبولی – گلومرولی 

مکانیسمهای بیرونی دخیل در تنظیم GFR

مکانیسمهای بیرونی دخیل در تنظیم GFR

1- کنترل عصبی: کاهش فشار خون موجب کاهش تحریک گیرنده های فشاری در سینوسهای آئورتی و کاروتیدی و در نتیجه تحریک سمپاتیک و تنگی شریانچه ها و بالا بردن فشار خون و افزایش میزان جریان خئن و میزان پالایش گلومرولی می شود.

2- کنترل هورمونی: کاهش فشار خون موجب کاهش میزان کلرور سدیم دریافتی توسط سلولهای ماکولادنسا در دستگاه مجاور گلومرولی و تحریک ترشح رنین از سلولهای مجاور گلومرولی می شود. رنین مترشحه از این سلولها منجر به تولید آنژیوتانسین 2 می شود که شریانچه های سیستمیک را تنگ کرده و فشار خون را بالا می برد همچنین از طریق تحریک ترشح آلدوسترون از قشر غدد آدرنال موجب افزایش بازجذب نمک و آب از نفرونهای کلیه و افزایش حجم و فشار خون می شود و از طرف دیگر منجر به تنگی شریانچه وابران و  افزایش میزان پالایش گلومرولی می شود.

مکانیسمهای درونی دخیل در تنظیم RBF و GFR : Renal autoregulation

1- مکانیسم میوژنیکی: افزایش فشار خون در شریانچه آوران موجب اتساع دیواره شریانچه و انقباض عضلات صاف و تنگی شریانچه و جلوگیری از افزایش میزان جریان خون کلیه می شود.

2- فیدبک توبولی – گلومرولی: افزایش فشار خون موجب افزایش میزان جریان خون کلیه و افزایش میزان پالایش گلومرولی و افزایش میزان کلرور سدیم دریافتی توسط سلولهای ماکولادنسا در دستگاه مجاور گلومرولی و تحریک ترشح مواد تنگ کننده رگی نظیر  ترومبوکسان A2 ، آدنوزین و ATP و تنگی شریانچه آوران و کاهش RBF و GFR  می شود.

  • کاهش فشار خون برعکس موجب کاهش میزان کلرور سدیم دریافتی توسط سلولهای ماکولادنسا در دستگاه مجاور گلومرولی و رهایش مواد گشاد کننده رگی نظیر اکسید نیتریک و گشادی شریانچه آوران و افزایش RBF و GFR می شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت فیزیولوژی انسانی”