جواب فکرکنید صفحه ۷۸ علوم هفتم رایگان

 

جواب فکرکنید صفحه ۷۸ علوم هفتم رایگان که در این پست برای کاربران دانشکده ها حل صفحه ی هفتاد و هشت فصل نهم علوم هفتم منابع انرژی را با پاسخ را قرار داده ایم.

دوستان عزیز در این فصل ۹ منابع انرژی صفحه ۷۸ علوم  کلاس هفتم ما جواب کل سوالات این صفحه را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید و غیر از جواب های درسی صفحه هفتاد و هشت فکر کنید که صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم یک لینک در انتهای همین پست را قرار داده ایم که اگر روی لینک کلیک کنید میروید به صفحه بعد که جواب تمام سوالات فصل ۹ علوم هفتم  در آنجا قرار داده ایم که غیر از این داخل همان پست یک گام به گام رایگان علوم هفتم هم گذاشتیم که میتوانید دانلود کنید بصورت رایگان 

این پست جواب فکرکنیدصفحه ۷۸ علوم هفتم فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات علوم هفتم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات علوم هفتم صفحه ۷۸ فکر کنید که در این پست برای شما قرار داده ایم در انتهای همین پست یک لینک از جواب سوالات علوم هفتم فصل ۹ و تمام درسهای علوم پایه هفتم بطور کامل رو هم قرار داده ایم ، که میتونید روی آن لینک کلیک کنید و منتقل بشید به صفحه سوالات فصل نه  و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صفحه ۷۸ علوم هفتم

 

 

در محلی که زندگی می‌کنید به طور میانگین در طول روز چند ساعت هوا آفتابی است؟ آیا سرمایه گذاری برای استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب در محل زندگی شما باشد؟ بسته به شرایط محیطی در مناطق مختلف پاسخ می‌تواند متفاوت باشد.

 

یکی دیگر از کاربردهای انرژی خورشیدی در آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی است که تولید و بهره‌برداری از آنها در نقاط مختلف جهان و از جمله در ایران رو به گسترش است. در آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی، سطح لوله‌های تیره رنگ، انرژی گرمایی حاصل از پرتوهای نور خورشیدی را جذب می‌کنند. گرما به آبی که در لوله‌ها در گردش است، داده و سبب افزایش دمای آب می‌شود. معمولاً دمای آب در این آب‌گرم‌کن‌ها به حدود ۶۰ تا ۷۰ درجۀ سلسیوس نیز می‌رسد.

نوعی آب‌گرم‌کن خروشیدی

آیا می‌دانید در نیروگاه خورشیدی شیراز ۴۸جمع کننده خورشیدی وجود دارد که سطح آنها همچون آینه بسیار صیقلی است. لوله‌ای پر از روغن در جهت این جمع کننده‌ها قرار داده شده است. نور خورشید پس از بازتاب از سطح این جمع کننده‌ها، روی این لوله متمرکز می‌شود و انرژی گرمایی خود را به روغن می‌دهد و آن را داغ می‌کند. روغن داغ شده، انرژی گرمایی را به آب درون یک مخزن می‌دهد و آب را به جوش می‌آورد. روغن سرد شده به لوله باز می‌گردد تا بار دیگر داغ شود.

انرژی باد بشر از هزاران سال پیش انرژی باد را به کار گرفته است. ایرانیان دوران باستان آسیاهای بادی را اختراع کرده بودند که برای آرد کردن گندم و بالا کشیدن آب از چاه به کار می‌رفت. با گذشت زمان، آسیاهای بادی به گونه‌ای تغییر کردند تا انرژی بیشتری فراهم کنند. امروزه این آسیا‌های بادی را توربین‌های بادی می‌نامند که برای تولید انرژی الکتریکی از انرژی باد به کار می‌روند.

صفحه 78 علوم هفتم

نمونه‌ای از آسیای بادی در استان سیستان و بلوچستان

 

آیا می‌دانید انرژی مورد نیاز ایستگاه بین‌المللی فضایی از طریق هشت جفت صفحۀ خورشیدی تامین می‌شود که مساحت هر صفحۀ آن ۳۷۵ متر مربع است. با چرخش این ایستگاه به دور زمین، صفحه‌های خورشیدی به گونه‌ای جهت‌گیری می‌کنند تا همواره رو به خورشید باشند تا بتوانند بیشترین مقدار انرژی الکتریکی را تولید کنند.

جواب سوالات فکر کنید صفحه 78 علوم هفتم

باد همان هوای در حرکت است که در اثر گرم شدن نابرابر سطح زمین به وجود می‌آید. توربین‌های بادی انرژی جنبشی باد را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

فصل ۹ علوم هفتم با جواب

تولید انرژی الکتریکی توسط توربین‌های بادی

 

آیا می‌دانید توسعه و بهره‌برداری از نیروگاه‌های بادی برای تولید انرژی الکتریکی به سرعت در حال افزایش است. تا پایان سال ۱۳۹۱ کل توان الکتریکی تولید شده در نیروگاه‌های بادی در سطح جهان به حدود ۳۰۰ هزار مگاوات رسیده است. خوب است بدانید کل توان الکتریکی نصب شده در ایران ۶۰ هزار مگاوات است.
بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ایران، پیرامون شهر منجیل با توان تولیدی ۱۰۰ مگاوات نصب شده است. این نیروگاه پس از دو دهه تلاش و با نصب ۱۲۳ توربین بادی به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

 

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *