پاورپوینت فایل مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری

پاورپوینت فایل مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری
پاورپوینت فایل مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

پاورپوینت فایل مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری

دانلود پاورپوینت فایل مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری , ppt دانشکده ها مرجع دانلود جزوه تحقیق و مقاله دانشجویی, این چارچوب برای بررسی رابطه بین سطوح قابلیت اطمینان، ریسک و انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط چندین کنترل عملیاتی و استراتژی‌های طراحی برای فاضلاب شهری استفاده می‌شود.مطالعه موردی سیستم نتایج نشان می‌دهد که اگرچه قابلیت اطمینان، ریسک و ارزش‌های انعطاف‌پذیری ممکن است همبستگی را نشان دهند، طراحی فقط برای یکی کافی نیست: قابلیت اطمینان، ریسک و انعطاف‌پذیری مکمل یکدیگر هستند نه قابل تعویض و نمی‌توان از یکی به عنوان جایگزینی برای دیگری استفاده کرد. علاوه بر این، نشان داده شده است که فرمول‌های رایج مورد استفاده تنها به بخش کوچکی از احتمالات می‌پردازند و یک ارزیابی جامع‌تر از پاسخ یک سیستم به تهدیدات برای ارائه درک جامعی از ریسک و انعطاف‌پذیری ضروری است.

در این پاورپوینت، به مبانی طراحی تصفیه خانه های فاضلاب شهری پرداخته شده است. این چارچوب برای بررسی سطوح قابلیت اطمینان، ریسک و انعطاف‌پذیری در فاضلاب شهری ارائه شده و استراتژی‌های طراحی و کنترل عملیاتی مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعه موردی سیستم نشان می‌دهد که قابلیت اطمینان، ریسک و انعطاف‌پذیری به هم پیوند داشته و طراحی باید این سه مفهوم را به صورت همزمان در نظر بگیرد. علاوه بر این، فرمول‌های رایج مورد استفاده تنها به بخش کوچکی از احتمالات می‌پردازند و برای ارائه درک جامع از ریسک و انعطاف‌پذیری، ارزیابی جامع‌تری از پاسخ سیستم به تهدیدات ضروری است.

طراحی تصفیه خانه های فاضلاب شهری باید با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع فاضلاب، حجم و جریان آن، میزان آلودگی و اکسیژن مورد نیاز برای تصفیه آن اشاره کرد. برای افزایش قابلیت اطمینان، ریسک و انعطاف‌پذیری، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدیریت هوشمند می‌تواند مؤثر باشد.

از جمله استراتژی‌های طراحی و کنترل عملیاتی در تصفیه خانه های فاضلاب شهری می‌توان به استفاده از فیلترهای خاکی، استفاده از سیستم‌های خورشیدی برای تأمین انرژی، استفاده از سیستم‌های هوشمند برای کنترل و پایش عملکرد تصفیه خانه و سایر تکنولوژی‌های مدرن

باید در نظر گرفت. علاوه بر این، برای افزایش قابلیت اطمینان و کاهش ریسک، طراحی و اجرای یک سیستم پشتیبانی و نگهداری منظم و به‌روز از تجهیزات و سیستم‌های مورد استفاده ضروری است.

همچنین، در طراحی تصفیه خانه های فاضلاب شهری باید به مسائل زیست محیطی و اجتماعی نیز توجه شود. برای مثال، تخلیه فاضلاب آلوده به محیط زیست باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و تأثیر بر روی سلامت افراد می‌شود. بنابراین، باید در طراحی تصفیه خانه های فاضلاب شهری به این مسئله نیز توجه شود و راهکارهای مناسب برای کاهش تأثیرات زیست محیطی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

موضوع مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری
فرمت ppt – پاورپوینت
تعداد اسلاید 49
تعداد فایل 1

بخش اول :کليات

  • تعريف فاضلاب
  • دسته بندی فاضلابها
  • دلايل تصفيه فاضلاب
  • کميت وکيفيت فاضلاب
  • شاخصهای کيفی فاضلاب TP, TKN, SS,TSS,PH, T, TOC,BOD5, COD, Heavy Metals, Oil & Grease, Color, Odor

سرانه آلودگی:               

 شاخص کيفی آلودگی * سرانه فاضلاب = سرانه آلودگی

  • فاکتورهای موثر در طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری

تعريف فاضلاب

فاضلاب (یا فاضلاب خانگی ، فاضلاب خانگی ، فاضلاب شهری ) نوعی فاضلاب است که توسط جامعه ای از مردم تولید می شود. معمولاً از طریق سیستم فاضلاب حمل می شود . فاضلاب عبارت است از فاضلاب تخلیه شده از منازل مسکونی و تأسیسات تجاری، سازمانی و عمومی موجود در محل. نوع فرعی فاضلاب عبارتند از: آب خاکستری (از سینک، وان، دوش، ماشین ظرفشویی و لباسشویی) و آب سیاه (آبی که برای شستشوی توالت ها استفاده می شود ، همراه بافضولات انسانی که دفع می شود). فاضلاب همچنین حاوی صابون و مواد شوینده است. ضایعات مواد غذایی ممکن است از شستشوی ظروف وجود داشته باشد ، و مقدار مواد غذایی ممکن است در جایی که از واحدهای دفع زباله استفاده می شود افزایش یابد. در مناطقی که از کاغذ توالت به جای بید استفاده می شود ، آن کاغذ نیز به فاضلاب اضافه می شود. فاضلاب حاوی آلاینده های کلان و میکرو آلاینده است و همچنین ممکن است برخی از زباله های جامد شهری و آلاینده های فاضلاب صنعتی را نیز در خود جای دهد.آبيکه در اثرمصرف وياورود مواد خارجی ماهيت اوليه خود را از دست داده باشد بطوريکه برای استفاده اوليه مناسب نباشد رافاضلاب گويند.

دسته بندی فاضلابها:

دسته اول شامل :فاضلابهای شهری ,خانگی,انسانی,پرسنلی,بهداشتی وروستائی که فاضلابهای مرتبط با فعاليتهای انسانی را شامل می شود از قبيل پخت وپز ,شستشو,استحمام,دستشوئی ها وغيره

Domestic Waste water  or Sewage

دسته دوم : فاضلابهای صنعتی Industrial Waste Water            

دسته سوم:هرزآبهای کشاورزی يا فاضلابهای کشاورزی   Agriculture Waste Water

دلايل تصفيه فاضلاب

  • استفاده مجددازپساب تصفيه شده
  • جلوگيری ازايجادبو وروايح نامطلوب
  • جلوگيری ازبوجودآمدن محيط مناسب برای رشدميکروارگانيزمهای بيماریزا
  • جلوگيری از ايجاد مناظرزشت وزننده
  • جلوگيری ازمرگ ومير آبزيان
  • جلوگيری از رشد بی رويه جلبک وخزه در آبهای پذيرنده
  • حفظ ورعايت قوانين زيست محيطی وعدم پرداخت جرائم زيست محيطی مرتبط

فاکتورهای موثر در طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری

  • جمعيت موجود,جمعيت مبنای طراحی در مراحل مختلف اجرائی وتوسعه
  • مشخصات کمی وکيفی فاضلاب(نسبتهای بار هيدروليکی ,آلودگی فاضلاب در بخشهای مختلف مسکونی ,تجاری وصنعتی)
  • شرايط اقليمی منطقه
  • محل انتخابی تصفيه خانه (زمين موجود با لحاظ توسعه آتی ,توپوگرافی زمين,جنس ومقاومت خاک ,وضع آبهای زيرزمينی ,راههای دسترسی,نحوه تامين برق ,خطر سيل ,کاربرد اراضی محلی باتوجه به طرح جامع شهری وقابليت کشاورزی و…
  • دسترسی به آبهای پذيرنده (رودخانه ها ,نهرها, کانالهای آبهای سطحی و…) ونوع  استفاده از آبهای پذيرنده در پائين دست
  • ضوابط واستانداردهای تخليه فاضلاب در حال وآينده

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت فایل مبانی طراحی تصفيه خانه های فاضلاب شهری”