پاورپوینت روشهای جمع آوری داده ها

روشهای جمع آوری داده ها
پاورپوینت روشهای جمع آوری داده ها

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

جمع آوری داده ها | روشهای جمع آوری داده ها

یکی از روشهای پرکاربرد جمع آوری اطلاعات برای اهداف تحقیق ،  روشهای جمع آوری داده ها است. تجزیه و تحلیل کمی مربوط به ارزیابی یک نتیجه عددی است. یک مثال کلاسیک ، یک نظرسنجی است که برای جمع آوری پاسخ هایی که به روندها ، ترجیحات ، اقدامات ، عقاید و هر عنصر دیگری که قابل شمارش است ، سوالات می پرسد.

برخی از روشهای محبوب جمع آوری داده ها به شرح زیر است.

  • استفاده از اطلاعات در دسترس
  • مشاهده
  • مصاحبه ( چهره به چهره )
  • پرسشنامه های کتبی
  •  بحث گروهی متمرکز
  • تکنیکهای تصویری

۱-استفاده از اطلاعات در دسترس :

 

معمولا مقدارزیادی از داده ها هستند که همین الان توسط دیگران جمع آوری می شوند که شاید نیازی به تحلیل یا انتشار هم ندارند.توجه به این منابع و فراوری این اطلاعات شروع خوبی در هر برنامه جمع آوری داده ها هست.

۲٫ مشاهده :

روش مشاهدات جایگاه مهمی در تحقیقات جامعه شناختی توصیفی دارد. این مهمترین و رایج ترین روش جمع آوری داده ها است. تجزیه و تحلیل پاسخ های پرسشنامه مربوط به آنچه مردم فکر می کنند و انجام می دهند ، همانگونه که توسط کاغذ گذاشته شده است نشان می دهد.

پاسخ مصاحبه توسط آنچه مردم در گفتگو با مصاحبه کننده بیان می کنند ، آشکار می شود. مشاهده می کوشد تا با تماشای آنها در عمل ، وقتی خود را در موقعیت ها و فعالیت های مختلف بیان می کنند ، آنچه را که فکر می کنند و انجام می دهد ، مشخص کند.

مشاهده چیست

مشاهده فرایندی است که در آن یک یا چند نفر مشاهده می کنند که در برخی اوضاع زندگی واقعی چه اتفاقی می افتد و طبق برنامه های برنامه ریزی شده ، وقایع مربوط را طبقه بندی و ثبت می کنند. از آن برای ارزیابی رفتار آشکار افراد در وضعیت کنترل شده یا کنترل نشده استفاده می شود. این یک روش تحقیق است که به رفتار بیرونی افراد در موقعیتهای مناسب می پردازد.

۲٫ مصاحبه:

مصاحبه به عنوان تکنیک جمع آوری داده ها بسیار محبوب و مورد استفاده گسترده در هر زمینه از تحقیقات اجتماعی است. مصاحبه به یک معنا ، یک پرسشنامه شفاهی است. به جای نوشتن پاسخ ، مصاحبه شونده یا موضوع ، اطلاعات لازم را بطور شفاهی در یک رابطه چهره به چهره ارائه می دهد. با این وجود ، پویایی مصاحبه بسیار بیشتر از یک پرسشنامه شفاهی است.

مصاحبه ابزاری نسبتاً انعطاف پذیرتر از هر فرم استعلام کتبی است و توضیح ، تنظیم و تغییر متناسب با شرایط را میسر می سازد. همانطور که می دانیم روشهای مشاهده ، بیشتر به اعمال غیر کلامی محدود می شوند. بنابراین اینها به طور واضح در ارائه اطلاعاتی درباره رفتار گذشته و خصوصی شخص ، اقدامات آینده ، نگرش ها ، ادراک ، ایمان ، باورهای مربوط به فرآیندهای فکر ، انگیزه ها و غیره مؤثر نیستند.

۳٫ پرسشنامه:

پرسشنامه سریعترین و ساده ترین تکنیک جمع آوری داده ها درباره گروههایی از افراد پراکنده در یک زمینه گسترده و گسترده را ارائه می دهد. در این روش فرم پرسشنامه معمولاً از طریق پست به افراد مربوط ارسال می شود ، با درخواست پاسخ به سوالات و بازگشت پرسشنامه.

از آنجا که پرسشنامه برای تعداد منتخب از افراد ارسال می شود ، دامنه آن محدود است اما در محدوده محدود آن می تواند اثربخشترین وسیله برای جمع آوری اطلاعات باشد ، مشروط بر اینکه فرموله شده و پاسخ دهنده به درستی آن را پر کند.

یک پرسشنامه درست ، درست ساخته شده ، ممکن است به عنوان مناسب ترین و مفیدترین ابزار جمع آوری داده ها باشد.

این تحقیق در مورد روشهای جمع آوری داده ها در ۲۸ اسلاید پاورپوینت تهیه و تنظیم شده است که ما بطور نمونه در قسمت زیر از ۲۸ اسلاید ۱۱ اسلاید بطور نمونه برای شما قرار خواهیم داد.بعد از خرید شما میتوانید فایل کامل را در اختیار داشته باشید.

 

 

 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت روشهای جمع آوری داده ها”