جواب فعالیت صفحه ۷۴ علوم هفتم رایگان  که در این پست برای کاربران دانشکده ها حل صفحه ی هفتاد و چهار فصل نهم علوم هفتم منابع انرژی را با پاسخ را قرار خواهیم داد.

دوستان عزیز در این فصل ۹ منابع انرژی صفحه ۷۴  کلاس هفتم ما جواب کل سوالات این صفحه را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید و غیر از جواب های درسی صفحه هفتاد و چهار که صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم یک لینک در انتهای همین پست را قرار داده ایم که اگر روی لینک کلیک کنید میروید به صفحه بعد که جواب تمام سوالات فصل ۹ علوم هفتم  در آنجا قرار داده ایم که غیر از این داخل همان پست یک گام به گام رایگان علوم هفتم هم گذاشتیم که میتوانید دانلود کنید بصورت رایگان 

این پست جواب فعالیت صفحه ۷۴ علوم هفتم فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات علوم هفتم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

جواب فعالیت صفحه ۷۴ علوم هفتم

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات علوم هفتم صفحه ۷۴ که در این پست برای شما قرار داده ایم در انتهای همین پست یک لینک از جواب سوالات علوم هفتم فصل ۹ و تمام درسهای علوم پایه هفتم بطور کامل رو هم قرار داده ایم ، که میتونید روی آن لینک کلیک کنید و منتقل بشید به صفحه سوالات فصل نه  و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

جواب سوالات فعالیت صفحه ۷۴ علوم هفتم

شکل زیر مراحل تولید انرژی الکتریکی را از سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد. به کمک اعضای گروه خود گزارشی بنویسید که در آن چگونگی تبدیل انرژی ذخیره شده در سوخت‌های فسیلی به انرژی الکتریکی بیان شود. در این گزارش همچنین به برخی از مهم‌ترین معایب و مزایای سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی الکتریکی اشاره کنید.

 

همان‌طور که در شکل دیده می‌شود، آب درون مخزن با دریافت گرما از سوخت فسیلی به صورت بخار پر فشار در می‌آید و این بخار توربین‌ها را می‌چرخاند. توربین به یک مولد وصل است.
مولد با تولید انرژی الکتریکی آن را در اختیار خطوط انتقال انرژی قرار می‌دهد. بخار پس از عبور از توربین، در دستگاهی به نام چگالنده به آب تبدیل می‌شود و چرخه
ادامه می‌یابد.
مزایای سوخت‌های فسیلی:
۱- در دسترس هستند و به سادگی تهیه می‌شوند. ۲- فراوان و ارزان می‌باشند.
معایب سوخت‌های فسیلی:
۱- منابع آنها محدود است و پس از مصرف، جایگزین نمی‌شوند. ۲-سوخت‌های فسیلی با
تولید گازهای آلاینده، مانند کربن دی‌اکسید، موجب آلوده شدن هوا می‌شوند.  ۳-
بازده نیروگاه‌های سوخت فسیلی کم است و بیشتر انرژی حاصل به صورت گرما و گازهای
زائد به محیط منتقل می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید