جواب فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم رایگان  که در این پست برای کاربران دانشکده ها حل صفحه ی هفتاد و پنج فصل نهم علوم هفتم منابع انرژی را با پاسخ را قرار خواهیم داد.

دوستان عزیز در این فصل ۹ منابع انرژی صفحه ۷۵ علوم  کلاس هفتم ما جواب کل سوالات این صفحه را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید و غیر از جواب های درسی صفحه هفتاد و پنج که صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم یک لینک در انتهای همین پست را قرار داده ایم که اگر روی لینک کلیک کنید میروید به صفحه بعد که جواب تمام سوالات فصل ۹ علوم هفتم  در آنجا قرار داده ایم که غیر از این داخل همان پست یک گام به گام رایگان علوم هفتم هم گذاشتیم که میتوانید دانلود کنید بصورت رایگان 

این پست جواب فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات علوم هفتم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

جواب فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات علوم هفتم صفحه ۷۵ که در این پست برای شما قرار داده ایم در انتهای همین پست یک لینک از جواب سوالات علوم هفتم فصل ۹ و تمام درسهای علوم پایه هفتم بطور کامل رو هم قرار داده ایم ، که میتونید روی آن لینک کلیک کنید و منتقل بشید به صفحه سوالات فصل نه  و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

جواب سوالات فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم

 

انتقال کلان، پایدار و ایمن نفت خام به پالایشگاه‌ها و همچنین انتقال فراورده‌های نفتی

حاصل از آن به نقاط مختلف یکی از عوامل مهم در توسعۀ یک کشور شناخته می‌شود. در
کشور ایران روزانه بیش از ۳۳۰ میلیون لیتر مواد نفتی (شامل نفت خام و فراورده‌های
آن) از طریق ۱۴۰۰۰ کیلومتر خطوط لولۀ زیرزمینی (به قطر ۱۵ تا ۹۰ سانتی‌متر) به
نقاط مختلف انتقال می‌یابد.
الف) اگر قرار بود به جای انتقال این حجم زیاد از مواد نفتی توسط خطوط لوله، از
تانکرهایی با ظرفیت ۲۰۰۰۰ لیتر استفاده می‌شد، در این صورت چه تعداد تانکر نیاز
بود؟$۳۳۰۰۰۰۰۰۰div 20000=16500$
ب) پاسخ قسمت الف را از نظر شد آمد (ترافیک) جاده‌ای و مخاطرات آن و همچنین مسائل
زیست محیطی در گروه خود به بحث بگذارید و نتیجه را به کلاس ارائه کنید. عبور روزانه‌ٔ این تعداد زیاد تانکر از مشاهده احتمال خطر و
ایجاد ترافیک را افزایش داده و هم چنین تأثیر زیادی بر آلودگی هوا خواهد داشت.
پ) اگر بر اثر سهل‌انگاری آسیبی به خطوط لوله وارد شود، چه پیامدهایی می‌تواند
داشته باشد؟
آسیب خطوط لوله‌های نفتی تأثیرات بسیار سوئی بر محیط زیست دارد که از آن جمله می‌توان
به آلودگی آب‌ها و مسمومیت حیوانات اشاره کرد. هم چنین آسیب خطوط لوله ممکن است
سبب بروز آتش سوزی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی شود و در نهایت هدر رفتن مقادیر
زیادی از منابع نفتی را در پی دارد.

 

 

صفحه 75 علوم هفتم

فراورده‌های نفتی به منظور تأمین سوخت مایع نیروگاه‌ها، صنایع مختلف و جایگاه‌های تحویل سوخت مایع از قبیل بنزین، نفت، گاز، نفت سفید و سوخت هواپیما‌ها از طریق خطوط لوله انتقال می‌یابند.

سوخت‌های هسته‌ای

وقتی اتم‌های تشکیل دهندۀ سوخت هسته‌ای به اتم‌های سبک‌تر تبدیل شوند، مقدار قابل توجهی انرژی گرمایی آزاد می‌شود. از این فرایند برای تولید برق (انرژی الکتریکی) در نیروگاه‌های هسته‌ای در بسیاری از کشورهای توسعه یافته استفاده می‌شود.

 

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *