تحقیق در مورد مایا

تحقیق در مورد مایا
تحقیق در مورد مایا

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد مایا

دانشکده ها سایت دانلود مقاله ، تحقیق ، جزوه ، پروژه ، و پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی در این مطلب قرار است یک نمونه تحقیق در مورد مایا که با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است قرار دهیم . این تحقیق مناسب دانشجویان عزیز می باشد.این نمونه پاورپوینت در ۳۸ اسلاید قرار داده شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری مایاها  را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره مایاها می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد.

 

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد مایا

 

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره مایاها‌‌ که در ۳۸ اسلاید تهیه و تنظیم شده است بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

امپراتوری مایا با محوریت مناطق دشت گرمسیری آنچه که اکنون گواتمالا است ، در اوج قدرت و تأثیر خود در حدود قرن ششم میلادی به اوج خود رسید. مایا در کشاورزی ، سفالگری ، نگارش هیروگلیف ، تقویم سازی و ریاضیات سرآمد بود و پشت سر هم حیرت انگیز بود. مقدار معماری چشمگیر و آثار هنری نمادین. با این حال ، اکثر شهرهای بزرگ سنگی مایا در سال ۹۰۰ میلادی متروکه شدند و از قرن نوزدهم علما بحث کرده اند که چه چیزی ممکن است باعث این کاهش چشمگیر شود.

مقدمه

مایا قرنها پیش از پیداش مسحیت در اروپا، قبایل متمدنی در دره‌های حاصلخیز و جنگلهای سرسبز آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کردند که در کشاورزی، معماری، علوم، ریاضی و ستاره شناسی به پیشرفتهای زیادی رسیده بودند. از جمله این قبایل میتوان “مایا، اینکا، آزتک و تولتکس” را نام برد.

به نظر بعضی از باستانشناسان مایا تمدنی بوده پیشرفته دارای تقویمی دقیق. مردم مایا دارای خط بودند به مانند مصریان باستان که به هیروگلیف مایا معروف است و از تعدادی اشکال تشکیل شده است که از آن در نوشتن حرفهای خود استفاده می کردند.قبیله ” مایا “، خورشید را به خدایی برگزیده بودند و آن را پرستش می کردند، به همین جهت خود را ” فرزندان خورشید ” می نامیدند. آنان خدایان دیگری نیز داشتند، از جمله خدای باران، خدای جنگل و….

در تمدن مایا اعتقادات عامل متحد کننده جامعه بود. اگر چه بازرگانی وسائلی برای مایاها فراهم آورد تا تمدن خود را پایه ریزی کنند،اما تمام طبقات اجتماع از شاه و طبقات نخبه گرفته تا روستاییان همه اعتقادات مشترکی داشتند.

” مایا “ها حدود سالهای نخستین پیدایش مسیحیت در اروپا، شروع به ساختن شهری بزرگ با ساختمانها و معبدهای عظیم کردند و زندگی خود را با جشنها و مراسم با شکوه رونق بخشیدند. آنها در این جشنها، ماسک حیوانات به چهره می زدند و با خواندن سرود و زدن طبل، به پایکوبی می پرداختند  تا خدایان کوچک و بزرگ خود را ستایش کنند.

فرهنگ و هنر مایاها

کلاسیک مایا بسیاری از معابد و کاخ های خود را به شکل هرمی پله ای ساخته و با تزیینات برجسته و کتیبه های تزئین شده آنها را تزئین کرده است. این ساختارها مایا شهرت خود را به عنوان هنرمندان بزرگ Mesoamerica به دست آورده اند. با رهبری آیین مذهبی خود ، مایا همچنین پیشرفتهای چشمگیری در ریاضیات و نجوم از جمله استفاده از صفر و توسعه سیستم های پیچیده تقویم مانند دور تقویم ، براساس ۳۶۵ روز و بعداً ، تقویم طولانی شمارش ، طراحی کرده است. بیش از ۵۰۰۰ سال گذشته است.

 

تمدن مایا

قوم مایا با فرهنگ ترین جامعه را در سراسر آمریکای مرکزی تشکیل داد. آنان در زمینه‌های ادبیات نوشتاری، شهرسازی، ریاضیات و ستاره شناسی به پیشرفت‌های قابل توجهی نایل آمندند. مایاها، باآن که فرهنگ اولمک در کرانه هی خلیج مکزیک حدود نهصد سال پیش ازمیلاد رو به انحطاط رفته بود شدیداً تحت تأثیر شیوه ی تفکر آنها بودند. تمدن درمیان قوم مایا پیشرفت میکرد و آنان به داد و ستد بازرگانی با شهرهای مونت آلبان و تئوری هوآلکان در شمال پرداختند.

محدوده ی قلمرو مایاها

تمدن باستانی مایاها یک سوم شرقی ” Mesoamerica ” را اشغال کرده بود،جزایر ” Yucatan “.توپوگرافی منطقه از کوهستان آتشفشانی که مناطق مرتفعجنوب را در برگرفته است شروع شده و به فلات های متخلخلی از جنس سنگ آهک،معروف به سرزمینهای پست در منطقه ی شمال مرکزی ختم میشود.قسمت جنوبی اینسرزمینهای کم ارتفاع توسط جنگلهای بارانی با ارتفاع متوسط ۱۵۰ فوت(حدود ۵۰متر) پوشیده شده است.

معما در دل سنگ

هنر امروز و بخصوص هنر نقاشی , از سبک ها و شیوه‌های متفاوتی برای رساندن پیام استفاده میکند. هر کدام از سبک ها طرفداران خاص خود را داشته- و از آن روی نقاشان می کوشند تا با رنگ آمیزی‌های مخصوص با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

اما حجاران مایا برای رساندن پیام بجای رنگ – از اعداد و ریاضیات مخصوص خود استفاده میکردند.!! و شگفتا چنان هارمونی منظمی با بناهای خود ایجاد کرده اند که محققان بسیاری را دچار بهت و حیرت کرده اند.

سایت

,

تعداد صفحات

38

فرمت فایل

ppt, پاورپوینت

1 دیدگاه برای تحقیق در مورد مایا

  1. admin 1

    مایا

دیدگاه خود را بنویسید