تحقیق در مورد نجوم

تحقیق در مورد نجوم

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد نجوم مطالب جالب در باره نجومی امروز ما یک نمونه مقاله در این موضوع را برای شما قرار خواهیم داد که این تحقیق در یک قالب پاورپوینت تهیه و جمع آوری شده است که در ۱۷ اسلاید قرار دادهع شده .

خب ما کمی توضیحات در رابطه با این مقاله را در قسمت زیر برای شما قرار خواهیم داد.

تعریف نجوم

نجوم ، مطالعه خورشید ، ماه ، ستاره ها ، سیارات ، ستاره های دنباله دار ، گاز ، کهکشان ها ، گاز ، گرد و غبار و سایر اجساد و پدیده های غیر زمینی است. در برنامه درسی برای دانشجویان K-4 ، ناسا نجوم را ساده “مطالعه ستارگان ، سیارات و فضا” تعریف می کند. نجوم و طالع بینی در طول تاریخ با هم مرتبط بودند ، اما طالع بینی یک علم نیست و دیگر به عنوان ارتباطی با نجوم شناخته نمی شود. در زیر ما درباره تاریخ نجوم و رشته های مرتبط با آن ، از جمله کیهان شناسی بحث می کنیم .

تحقیق در مورد نجوم

از نظر تاریخی ، نجوم بر مشاهدات اجسام آسمانی متمرکز شده است. این یک پسر عموی نزدیک به اخترفیزیک است. به طور دقیق ، اخترفیزیک شامل مطالعه فیزیک نجوم است و بر رفتار ، خواص و حرکت اشیاء در آنجا متمرکز است. با این حال ، نجوم مدرن عناصر بسیاری از حرکات و خصوصیات این اجسام را در بر می گیرد و این دو اصطلاح اغلب امروزه با هم قابل استفاده هستند.

نجوم چیست

نجوم ، علمی که شامل مطالعه همه اشیاء و پدیده های فرازمینی است. تا زمان اختراع تلسکوپ و کشف قوانین حرکت و جاذبه در قرن ۱۷ ، نجوم در درجه اول نگران توجه و پیش بینی مواضع خورشید ، ماه و سیارات بود که در ابتدا برای مقاصد تقویم و اخترشناسی و بعداً برای ناوبری انجام می گرفت. کاربردها و علاقه علمی کاتالوگ اشیاء که اکنون مورد مطالعه قرار گرفته است بسیار گسترده تر است و به منظور افزایش مسافت ، منظومه شمسی را شامل می شوداز ستاره که تا کهکشان راه شیری ، و دیگر، بیشتر دور کهکشان . با ظهور کاوشگرهای فضایی علمی ، زمین نیز به عنوان یکی از سیارات مورد مطالعه قرار گرفته است ، اگرچه تحقیقات دقیق تر آن همچنان حوزه علوم زمین است .

توضیحات بالا خارج از بحث متن اصلی این پاورپوینت بود و ما در قسمت زیر خلاصه ای از متن جمع آوری شده از پاورپوینت را برای شما قرار می دهیم.

تحقیق در مورد نجوم

نجوم علم مواضع،حرکات،ساختمان ها،سرگذشت و سرنوشت اجرام آسمانی است.

دوره زمین مرکزی،دوره کهکشانی ودوره کیهانی

نجوم را میتوان به سه دوره تقسیم کرد .

کهکشان ها:

مجموعه ای ازستارگان،غباروگازکه توسط گرانش در کناریکدیگرقرارگرفته اند، درکهکشانی به نام راه شیری می باشند.

منظومه شمسی:

به مجموعه ای ازاجرام سنگین وسیاراتی گفته می شود  که همگی به دورستاره درحال گردش هستند. منظومه شمسی شامل زمین وهفت سیاره اصلی وخورشید است.

سیارات منظومه شمسی:

تعداد سیارات منظومه شمسی  ۸ تا هستند.که به دو گروه بزرگ تقسیم می شوند:

۱-گروه سیارات داخلی یا زمین مانند ،که شامل چهار سیاره زمین،مریخ،ناهید وعطارد می باشد وجنس آن ها ازآهن وسنگ های سنگین می باشند.

این فقط قسمتی از متن این پاورپوینت بود که قرار داده شده است برای دریافت فایل پاورپوینت کامل باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل را دریافت کنید.
سایت

تعداد صفحات

17

فرمت فایل

ppt, پاورپوینت

1 دیدگاه برای تحقیق در مورد نجوم

  1. admin 1

    نجوم

دیدگاه خود را بنویسید