جواب سوالات درس پانزدهم مطالعات هفتم

نام درس : درس پانزدهم گردشگری چیست

 موضوع : پاسخ گام به گام درس 15 کتاب مطالعات پایه هفتم

جواب سوالات درس پانزدهم مطالعات هفتم – صفحه 90 . 91 . 92 . 93 | گام به گام درس 15 کتاب مطالعات اجتماعی هفتم دبیرستان فعالیت های گردشگری چیست پاسخ به سوالات درس به درس مطالعات هفتم جواب صفحه به صفحه کتاب و منابع کمک درسی دوره اول متوسطه فصل به فصل پاسخ به کتاب های درسی پایه هفت دبیرستان درسنامه آموزشی مطالعات اجتماعی هفتم بصورت رایگان برای کاربران دانشکده ها قرار داده ایم.

جواب تمام فعالیت های مطالعات هفتم درس 15 با پاسخ حل درس پانزدهم مطالعات هفتم جواب فعالیت مطالعات اجتماعی پایه هفتم صفحه به صفحه در سایت daneshkadeha میتوانید مشاهده کنید.

خب در این فصل 8 : گردشگری در ایران مطالعات هفتم با پاسخ ما چه صفحاتی قرار است برای شما قرار دهیم؟

  1. جواب صفحه 90 مطالعات هفتم
  2. جواب صفحه 91 مطالعات هفتم
  3. جواب صفحه 92 مطالعات هفتم
  4. جواب صفحه 93 مطالعات هفتم

تمام جواب سوالات مطالعات هفتم درس پانزدهم جواب فعالیت صفحه 90 پاسخ به فعالیت صفحه 91 حل فعالیت صفحه 92 و جواب سوالات فعالیت صفحه 93 را در قسمت زیر برای شما قرار داده ایم که میتوانید تا انتهای همین مقاله که گام به گام مطالعات هفتم درس 15 با جواب قرار داده شده است را مطالعه کنید.

فیلم آموزشی جواب سوالات درس 15 کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم

در قسمت زیر یک فیلم آموزشی از درس پانزده گردشگری چیست مطالعات هفتم را برای شما به انتشار در آوردیم که میتوانید از این فیلم نهایت استفاده را برده باشید.

 

گردشگری چیست؟

جواب فعالیت صفحه 90 مطالعات هفتم

گام به گام درس 15 مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 90 جواب فعالیت های دوره اول متوسطه دبیرستان را میتوانید با پاسخ در قسمت زیر مشاهده کنید. 
  
  
 
١- فرض کنید شما و دوستانتان از طرف یک شرکت خدمات مسافرتی برندۀ یک سفر سه یا چهار روزه به منطقه‌ای از ایران شده‌اید. اما مکان سفر را باید خودتان انتخاب کنید. به طور گروهی همفکری کنید و محلی را برای سفر انتخاب و روی آن توافق کنید. دلایل انتخاب آن مکان را روی کاغذ بنویسید و در کلاس بخوانید.

ایران، کشوری زیبا و پهناور است و مناظر طبیعی و آثار تاریخی فراوان دارد. اغلب مردم در طی سال به سفرهای دور و نزدیک می‌روند. حتماً شما هم در تعطیلات تابستان یا ایام نوروز یا روزهای تعطیل هفته به سفر رفته‌اید. پس شما هم «گردشگر» بوده‌اید. به کسانی که محل اقامت یا کار خود را به طور موقت ترک می‌کنند و برای استراحت یا گردش و دیدن یا مطالعهٔ مکان‌های تاریخی و طبیعی، به سفر می‌روند «گردشگر» می‌گویند. در گذشته، تعداد کسانی که به مسافرت می‌رفتند بسیار کم بود اما با گذشت زمان، تعداد گردشگران بیشتر شد؛ به طوری که امروزه میلیون‌ها نفر از مردم جهان در ایام مختلف سال از جایی به جای دیگر سفر می‌کنند. در بیست سال اخیر، در کشور ما نیز تعداد مسافرت‌های مردم افزایش یافته است.

… ای پیامبر به بندگان بگو در زمین سفر کنید تا از عاقبت کسانی که قبل از شما بودند آگاه شوید. (سورهٔ روم، آیهٔ ۴٢)

قرآن کریم انسان‌ها را به سیر و سفر روی زمین و تفکر در قدرت آفرینش خداوند و سرگذشت اقوام و ملل گذشته تشویق می‌کند.

انواع گردشگری

همهٔ مردم از مسافرت، هدف یکسانی ندارند. بعضی از مردم ممکن است فقط به منظور استراحت و تفریح به مکانی سفر کنند. بعضی برای زیارت اماکن مقدّس یا مطالعهٔ آثار تاریخی به سفر می‌روند. بعضی از افراد برای بازدید از نمایشگاه‌ها یا گردهمایی‌های علمی سفر می‌کنند و بالاخره برخی از گردشگران هم به «طبیعت گردی٭» می‌پردازند.

جواب فعالیت صفحه 91 مطالعات هفتم

جواب سوالات درس 15 مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 91 جواب فعالیت های دوره اول متوسطه دبیرستان را میتوانید با پاسخ در قسمت زیر مشاهده کنید. 
 
٢- شما تاکنون کدام یک از انواع گردشگری را تجربه کرده‌اید؟ در کلاس بگویید.
۳- همفکری کنید و بگویید چه عواملی موجب شده که سفر کردن و گردشگری افزایش یابد. کاهش هزینه سفر، افزایش امکانات و زیر ساخت‌های مناسب گردشگری از قبیل هتل و مسافرخانه، تبلیغات در زمینه جذب گردشگر، تسهیلات مناسب، افزایش کیفیت خدمات گردشگری

اهمیت گردشگری

* وقتی افراد به سفر می‌روند علاوه بر استراحت و تفریح با پدیده‌های زیبای طبیعی و مکان‌های تاریخی و فرهنگی آشنا می‌شوند و چیزهای زیادی دربارهٔ مکان‌ها و آداب و رسوم مردم مناطق یاد می‌گیرند.
* وقتی گردشگران به ناحیه‌ای سفر می‌کنند در آن ناحیه شغل‌های مختلفی ایجاد می‌شود. برای مثال هتل‌داری، دفاتر فروش بلیط، دفاتر حمل ونقل، فروش صنایع دستی و غذاها و شیرینی‌های محلی.
آیا می‌توانید شغل‌های دیگری را که در اثر فعّالیت گردشگری به وجود می‌آید نام ببرید؟
وقتی در یک مکان شغل‌های بیشتری به وجود بیاید، درآمد مردم آنجا بیشتر می‌شود. پس گردشگری نقش مهمی در افزایش درآمد مردم یک منطقه دارد.

جواب فعالیت صفحه 92 مطالعات هفتم

گام به گام درس پانزده مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 92 جواب فعالیت های دوره اول متوسطه دبیرستان را میتوانید با پاسخ در قسمت زیر مشاهده کنید. 
 
۴- فرض کنید فصل تابستان است و عدۀ زیادی مسافر به شهر یا روستای محل زندگی شما سفر کرده‌اند. شما برای کسب درآمد چه شغل‌هایی پیشنهاد می‌کنید؟ خود شما دوست دارید چه شغلی در این زمینه داشته باشید؟ مشاغل وابسته به گردشگری: راهنمای گردشگران – هتل‌داری – رستوران داری – کارهای خدماتی ازقبیل جابجایی گردشگران و…

گردشگری و نقشه

یکی از وسایل مهمی که باید برای گردشگری یا انجام هر نوع سفر از آن استفاده کرد، نقشه است. نقشه‌ها به ما کمک می‌کنند تا مکان‌های جدید را بهتر پیدا کنیم و سریع‌تر خود را به آنجا برسانیم. بدون نقشه ممکن است مسیرها را اشتباه کنیم یا زمان زیادی برای پیدا کردن یک مکان صرف کنیم. در پایهٔ ششم با نقشهٔ گردشگری شهر اصفهان آشنا شدید. اکنون به نقشهٔ گردشگری شهر قم توجه کنید.

جواب فعالیت صفحه 92 مطالعات هفتم

جواب فعالیت صفحه 93 مطالعات هفتم

جواب سوالات درس پانزده مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 93 جواب فعالیت های دوره اول متوسطه دبیرستان را میتوانید با پاسخ در قسمت زیر مشاهده کنید. 
 
۵- فرض کنید شما و خانواده‌تان به شهر قم سفر کرده‌اید. ابتدا جهت‌های شمال و جنوب و مشرق و مغرب را روی نقشه پیدا کنید. سپس با استفاده از راهنما، حرم مطهر حضرت معصومه (ع)، دو مرکز خرید، دفتر فروش بلیط هواپیما، ایستگاه راه آهن و یک پارک را مشخص کنید و علامت بزنید. موقعیت هر کدام را نسبت به حرم مطهر مشخص کنید. مثال: ایستگاه راه آهن: غرب حرم

یکی دیگر از نقشه‌هایی که به هنگام سفر باید همراه داشته باشیم، نقشهٔ راه ها است. آیا تاکنون این نوع نقشه را دیده‌اید یا از آن استفاده کرده‌اید؟
بر روی نقشهٔ راه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین مکان‌های خدماتی چون رستوران‌ها، تعمیرگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، نمازخانه و نظایر آن مشخص شده است. با استفاده از مقیاس نقشهٔ راه‌ها می‌توانید حساب کنید چقدر از روستا یا شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، فاصله دارید.

جواب فعالیت صفحه 93 مطالعات هفتم

مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 93 جواب فعالیت های دوره اول متوسطه دبیرستان را میتوانید با پاسخ در قسمت زیر مشاهده کنید. 
 
۶- کاربرگۀ شمارۀ (۱۴) محاسبۀ مسافت راه‌ها را روی نقشه انجام دهید.
کاربرگ شماره 14 مطالعات هفتم
 

١ــ با استفاده از مقیاس خطی و یک خط کش فاصله مکانهای زیر را محاسبه کنید.
قزوین ــ تاکستان ( ….35….. کیلومتر)
محمدیه ــ قزوین ( ….20…. کیلومتر)
قزوین ــ بوئین زهرا ( …55.. کیلومتر)
قزوین ــ هشتگرد (…75… کیلومتر)


۷- با کمک معلم نقشۀ گردشگری شهر یا استان خودتان را تهیه کنید و به دیوار کلاس بزنید و روی آن مکان‌های دیدنی را مشخص کنید.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *